fbpx

Egy elfelejtett szülinaphoz – 4 év, 4 tartalommarketing tanulság

2023.11.03.

szülinap

Nézem néha barátok cégeit, podcast-jait, projektjeit, ahogy az évfordulóikat ünneplik, és mindig klassz belegondolni a hatalmas fejlődésbe, amit szakmailag-emberileg megéltek az indulás óta. Egy ilyen poszt juttatta eszembe, hogy idén elfelejtettem megünnepelni a content design szülinapját! De ami késik nem múlik: jöjjön egy kis visszatekintés, a négy évhez pedig négy tartalommarketing tanulságot is hozok.

Négy év, négy fázis: szülinapok és fordulópontok:

  1. az ötlet
  2. metamorfózis
  3. az érettség kora
  4. „utazósebesség”

1. év: Az ötlet, hogy „neked már nem kell kitalálni nulláról”

2014-ben kezdtem a Számlázz.hu-nál mint marketing-mindenes, és öt évvel később specializált tartalommarketingesként hagytam el az „iskolapadot”. Persze a csapattól és a Számlázz.hu márkától nem szakadtam el teljesen, egy évvel később a Számlázz.hu PARK szerkesztőjeként tértem vissza, de már a kontent volt a fókusz. Saját ötlet és módszertan alapján szerettem volna minél több magyar kkv-hoz elvinni az értékteremtő tartalommarketing gondolatát: amit kiteszel, legyen neked (üzletileg), és célcsoportodnak is (életükhöz, munkájukhoz) hasznos.

2020. szeptember 16-án, az 1. szülinapra posztoltam a content design (akkor még content coaching) Facebook-oldalán:

Szülinap van! 🤩🥳🎉🎊

Ma pont egy éve késő délután ültünk első ügyfelemmel egy Egyetem tér környéki kávézóban, és lelkesen építettük vállalkozása #tartalomstratégia-ját. Addig-addig, hogy a zárni készülő kávézó kitessékelt bennünket az alkonyodó térre, mi pedig egy padon folytattuk a tervezést, ötletelést. 🙂 Lehet persze, hogy addigra már a weboldalalamról volt szó (első ügyfelem első webesem is volt egyben:), de ez mit sem változtatott a lelkesedésen, és azon, hogy szépek a fények. Szeptember 16. számít a #contentcoaching szülinapjának, az első év pedig (ahogy egy embergyerek életében is lenni szokott) rengeteg átalakulást is hozott. Ezekről is mesélünk hamarosan! 😉

🙌 Köszönjük, hogy velünk vagytok, és követitek a fejlődést! 🤗🙌

#elsőnap #elsőbejegyzés #szabadtériedzés

💡 I. tartalommarketing tanulság:

Amit értékként adhatsz a célcsoportodnak, azt ne spórold le a marketingbüdzséből! A Számlázz.hu rengeteg energiát fektetett és fektet ma is abba, hogy a célcsoportjának hasznos tartalmakat adjon a szuper szoftver mellé – ugyanezt pedig te is megteheted. Miért tennéd? Mert mire vásárlásra kerül a sor, a közönséged konkrét tagjai tudják, mit várhatnak tőled, és azt bizony el is várják. Ők azok, akik cserébe a legtöbb értéket hagyják majd nálad: a pénztárnál.

2. év: Metamorfózis: ahogy megtalálja helyét az ötlet

Amikor a Számlázz.hu-s fél évtized végén, 2019 őszén „beiratkoztam” service design-t tanulni, content coaching néven indítottam tanácsadói szolgáltatást. Volt olyan szerencsém, hogy a képzés végére, a következő év legelejére a közös projektmunka során kiderült többek között: nem oké a név. Olvasd el a teljes service design projekt részletes leírását, mert szuperizgalmas, de a lényeg: végül át is neveztem, alaposan át is formáltam, és azóta a content design tölti ki dolgos hétköznapjaimat. 🙂 2021. szeptemberében, kétéves korában már egy éve új weboldalon futott a szolgáltatás, és egyre ismertebbé vált a módszertan is.

💡 II. tartalommarketing tanulság:

Ne ragaszkodj az első ötlethez, az első névhez, az első weboldalhoz, az első koncepcióhoz! A kígyó is levedli bőrét, amikor kinövi az előző formát, vagy mondhattam volna pillangót meg a hernyót, lényeg, állati szerencse, ha sikerül pivotálni, gyakran jelentős fejlődést hoz a (gondolati) váltás. A két különböző üzenetekkel futó időszak tartalmai közül is a második, a (mostanáig) végleges #contentdesign sokkal egyértelműbb, sokkal több figyelmet érdemelt ki. Persze több ideje is volt rá, de ez már másik tanulság: a tartalommarketing időigényes folyamat!

3. év: Az érettség kora

Ahogy teszteltem, finomhangoltam, fejlesztettem tovább a rendszert, elkezdtek érkezni a ügyfelek. Érdekesnél érdekesebb projektek (olvass esettanulmányokat!), érdekesnél érdekesebb vállalkozások, vezetők, emberek, csapatok ültek az asztal / monitor túloldalán. Emellett egy csomó olyan helyre is eljutottam (konferenciák, workshopok, vagy pl. az Óbudai Egyetem pódiuma), ahova nem is gondoltam, hogy valaha sikerül… A tartalommarketing-stratégia design-eszközökkel történő fejlesztése (azaz maga a content design) működik, igény van rá, közben egy csomó fantasztikus partnerrel is dolgozhattam-dolgozhatok együtt, akikkel valódi élmény a közös munka. 2022. szeptemberére, mire három éves lett a vállalkozás, már nemcsak content design projektek és workshopok, hanem egész tréningek is kikerültek a „műhelyből”: nagy cégeknek is tartottam komolyabb képzéseket, ami önmagában hatalmas visszaigazolást (és persze izgalmat) jelentett.

💡 III. tartalommarketing tanulság:

A képen a kedvenc ügyfél-visszajelzéseimet látod: ezeket azoktól a megbízóimtól kaptam, akiknek sikerült értéket vinni a kommunikációjába, a cégébe. Nem mindegyik működik máig, és nem mindegyikkel dolgoztunk hosszan, de mind örömmel írták le nekem a gondolataikat a közös projektünkről. Azt tanácsolom, hogy te is gyűjtsd a visszajelzéseket, részben mert fílinges olvasni őket :), de főleg mert a következő ügyfeleidet ezek segítenek majd meggyőzni, dolgozzanak veled. (Ajánlásokról egyébként anno egy egész videót is készítettünk a Számlázz.hu Akadémián.)

4. év: „Utazósebesség”, azaz a tartható tempó

Így, hogy eddig eljutottál az olvasásban, egy személyes részletet is szeretnék megosztani veled. Negyvenes éveim második felében járva rájöttem: nem kell már rohanni. Igaz, egyre zsugorodik az idő, mégis egyre kevésbé akarok mindent belezsúfolni. A tartható tempó számomra azt jelenti, hogy nagyjából tisztába jöttem az erőm és a céljaim összefüggéseivel. (Mondjuk úgy, hogy közelebb járok a megfejtéshez, mint korábban:). Szeretem a munkám, szeretem a tartalommarketing kihívásokat, közben pedig hagyok időt magamnak kontemplációra, kertészkedésre, könyvírásra is…

2023. szeptember 16-án, amikor épp a kisebb őszi utazásaim egyikén gyűjtöttem az élettapasztalatot, betöltötte 4. életévét a tanácsadói márka. További sok boldog szülinapot kívánok neki! 🙂

💡 IV. tartalommarketing tanulság:

Itt Hűvös Ágnest, a Karson Consulting tanácsadóját idézem két nappal ezelőtti LinkedIn-posztjából:

„Vívódtam, hogy kell-e tudnia a szakmai közegnek, mit csinálok szabadidőmben. Aztán ráébredtem: egy olyan szakmában, ahol a bizalom a legfontosabb értékek egyike, nagyonis van helye erről beszélni. Tanácsadóként ez is a látható részem.”
Hűvös Ágnes, LinkedIn

Nemcsak azért idézem Ágit, mert egyik legfontosabb „hobbim” mindkettőnknek a szavakhoz kötődik, hanem mert ez bizony kőkemény tartalommarketing. Az énmárka építésének egyik legszebb eszköze: maga az intim őszinteség. Megmutatom a saját belső világomat a munkám során megismert szakmai közönségnek? Igen, annyira, amennyire nekem még komfortos, és ami összhangban van a márkaüzenettel. Remélem, hogy nemsokára én is mutathatom nektek a „lázasan készülődő” könyvem részleteit! 🙂

Szeretnél te is a történet részese lenni,
és jövőre már a visszatekintés egyik szereplőjeként
részt venni a szülinapban?
Beszélgessünk! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Tartalommarketing egyensúlyok 2. – A FÉLTEKÉK 

Tartalommarketing egyensúlyok 2. – A FÉLTEKÉK 

A tartalmi ökoszisztéma elemein végiglépegetve leendő vevőd a saját egyértelmű útján jut el nullától a termékig. Ha jól csináljuk, nem bolyong az erdőben, hanem lépésről lépésre megérti: a kérdéseire itt végül valódi válaszokat kap. Talán a saját problémáját is jobban...

bővebben
Ikigai és az inspiráció forrásai

Ikigai és az inspiráció forrásai

Kedves régi ismerős keresett meg még 2020 közepe táján azzal, hogy mostantól tanácsadóként dolgozik, és szeretné a tartalommarketingjét rendbe tenni, content coaching érdekelné. Nekiláttunk feltérképezni a vállalkozását, a kommunikációs üzeneteit, és ránéztünk a...

bővebben