fbpx

“Minden századik gyerek” – kommunikációs terv az Autisták Országos Szövetsége számára

2021.04.28.

Máig nem tudom jól, hogy hogyan lehet az autizmus összetettségét, színességét korrekten, kellő empátiával, az autizmusban érintett személyek méltóságának megőrzésével, de a családtagjaik érzéseivel együtt jól közvetíteni a társadalom felé, miközben fontos, hogy nyitott könyv legyünk a számukra, mert ez az egyenlő társadalmi részvétel alapja. Többször volt kudarcom abban, hogy az autista embereket és családjaikat képviselő szervezet képviselőjeként sikeres kommunikációs együttműködést tudjunk kialakítani. Az elmúlt hónapokban azon dolgoztunk, hogy az Autisták Országos Szövetsége úgy tudjon üzenni a teljes hazai társadalomnak, hogy az autizmus valódi emberekről, családokról szóljon, hogy megteremtse az autista emberek méltó helyét a társadalomban. Összetalálkozott és egységet képezett a közös munka során az érintettek és a megrendelő igénye a magas szintű kommunikációs szakértelemmel. Különös értéket adott a közös munkának, hogy Vera és Gyuri meg akartak érteni minket a saját szemünkkel és mások szemével is, ami a sikeres munka elengedhetetlen feltétele. Olyan tervet kaptunk a kezünkbe, melynek a megvalósítása realitás, lelkesedésüknek köszönhetően nemcsak kommunikációs javaslat, hanem a hiányzó erőforrások bevonásában is adott ötleteket.

Ezt Kővári Edit, az Autisták Országos Szövetsége (AOSZ) elnöke és motorja írta a kommunikációs tervezés után, és a megvalósítás kezdetekor. Ugyanezt éreztük a “túloldalon”: olyan folyamatot jártunk végig az AOSZ munkacsoportjával, melyből valódi társadalmi változás gyűrűzhet elő a megvalósítás során. 

Miről szólt a megbízás?

Az AOSZ által készített Országos Autizmus Stratégia célkitűzése, hogy rövid, konkrét, megvalósítható, átfogó, összehangolt javaslatcsomag szülessen a kormányzat számára, amely illeszkedik a közigazgatási és jogszabályi struktúrához, mérhető az eredményessége, fejlesztési, beavatkozási sorrendet állít fel annak érdekében, hogy a lehető legrövidebb időn belül változást eredményezzen az autista személyek és családjaik életében és az ellátórendszerben. 

Maga a stratégia egy szakmai csoport munkájaként készülő javaslatcsomag, és nem a teljes társadalomnak, nem a közvetlenül érintetteknek szól. Mégis, számukra is van egy nagyon fontos üzenete: létezik kormányzati stratégia, létezik együttműködés, létezik széles körű társadalmi összefogás, politikai akarat, és vezetői szinten is fontos a kérdés: hogyan vesznek részt a közös mindennapjainkban az autista spektrumzavarral élők, és közvetlen környezetük. 

Kevesen tudják például (amíg nem válnak érintetté, vagy családtagjukon, barátaikon, iskolatársukon, hivatásukon keresztül megszólítottá), hogy 

minden száz megszületett gyermek közül egy életét befolyásolja az autizmus. Sőt, ma már ennél nagyon előfordulási gyakoriság is tapasztalható, és ez Magyarországon is így van.” (Forrás: AOSZ)

Készül tehát a javaslatcsomag, melynek a következő években történő megvalósítása mélyre ható változást hozhat az ASD-vel (autism spectrum disorder, autizmus spektrum zavar) kapcsolatban. Mindazok, akik kénytelenek közelről tapasztalni, vagy azok, akik először “futnak bele”, jobban értik, könnyebben kapcsolódnak hozzá, hitelesebben képviselik az érdekeiket autizmus, vagy akár az ellátása kapcsán. 

Mi pedig Gyurival (Káli György, a Humanize service design szakértője) a javaslatcsomag kommunikációs tervezésére kaptunk felkérést. Három hónap alatt workshopok sorozata, célzott perszóna-kutatás, és persze rengeteg elemzés és ötletelés után átadott kommunikációs tervben egy olyan online felület és kommunikációs környezetének elkészítését javasoltuk, melynek tartalmai a korábban meghatározott célcsoportokat a maguk szintjén vonja be, informálja és kapcsolja össze egymással. 

A többféle érintettségi szint összehangolására, a kommunikációs „összecsengések” minél teljesebb kihasználására, a különböző célcsoportok különböző szintű elérésére született tervben foglaltak az AOSZ a teljes hálózatából toborzott munkatársak összehangolt munkájaként valósul meg 2021 során. Tervezésnél pedig mi sem állunk meg, a projektet természetesen továbbra is figyelemmel, támogatásunkkal követjük!

Még több ügyfél-vélemény itt: Rólunk

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Content coaching: a mínusz nyolcadik év

Content coaching: a mínusz nyolcadik év

„Megértette, mitől lesz a célcsoportjának érdekesebb, hitelesebb egy-egy posztja, vagy épp hogyan fognak ezek célzottabban értékesíteni.” – esettanulmány passzívház-építészeti márka felépítéséről.

bővebben
Ha nincs időm szöveget írni? Csak egy életlen baltám?

Ha nincs időm szöveget írni? Csak egy életlen baltám?

Ha ismered, már pontosan vágod a mondást. Ha még nem ugrott be semmi a címről, olvasd el a könyvet. Vagy elsőre az is elég, ha megnézed videón a kiemelkedően bullshit-hangzású címet viselő bestseller összefoglalóját: A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása - 10...

bővebben
A sztori: „így lettem content coach” miniszöveg

A sztori: „így lettem content coach” miniszöveg

Mert sztori mindig kell. Nekem úgy kezdődött, hogy amióta az eszemet tudom, írok. Ez sablonos, nagyjából mindenkinek így kezdődött. Akkor bedobom gyerekkorom kék-fehér laminált pozdorja íróasztalát, amin a kidugott nyelvű rajzolásból lassan grafitceruzás betűk lettek....

bővebben