fbpx

Most az ‘OK Boomer’ – de holnap is OK?

Tegnap két 15 évessel beszélgetve merült fel a klímakrízis kérdése. Egyikük szerint hülyeség (más szót használt, de itt nem törekszem stílushűségre). Másikuk szerint viszont az egyikük a komplett hülyeség, és ő maga abszolút érzi a fenyegetettséget, sőt, a saját, jelenkori felelősségét is. Ikrek, tehát kísértetiesen hasonló környezetben szocializálódnak, itt mégis mást képviseltek.

Amikor trollkodni kell, akkor bezzeg együtt vannak. Amúgy ezekben a helyzetekben boldogan tartok velük én is, mert trollkodni sokkal jobb móka, mint komolykodni. Ebben a beszélgetésben a felelősségteljes véleménnyel értettem egyet: minden ma élő felnőtt és gyerek kiemelt figyelemmel kell legyen a globális parára. Nem félni, nem is megijedni, de tudatos felelősséget vállalni, a mindennapi működésünk szintjén is.

OK boomer – vágott vissza az új-zélandi képviselő

Ugyanígy, a frissen világkarriert futó “OK boomer” mém (hátteréről itt az alapos Index-cikk) is sokkal inkább jóízű kuncogást vált ki belőlem, mint együttérzést a szegény, tisztességben megőszült 60-asokkal.

Ez a poszt mégsem a generációk közti felelősség-pingpongról szól, hanem arról, hogy mitől válik mémmé egy ilyen (zseniális) duma. És vajon meddig érdemes használni a tartalommarketingben, ha már mémmé vált?

A netes mém legtöbbször akkor sikeres, ha vicces vagy undorító, van benne szex, politika vagy káröröm. Még jobb, ha a mémmel gyorsan lehet reagálni egy aktuális eseményre” – magyarázta anno Karafiáth Balázs,

és ezeket a mémeket a “bikucsunáj”-tól kezdve a “YOLO”-n át a “same in English”-ig mind ismerjük. Csak az nem mindig nyilvánvaló, hogy mikor, és meddig érdemes felszállni a mém-vonatra.

Ezzel a cikkel természetesen magam is felkapaszkodtam az “OK, boomer”-sinkanzenre. De lehet, hogy néhány nap múlva már nem lenne érdemes szórakozni vele. “Polgár Jenő”-vel, “tolmácsot kérek”-kel, “Apa, kezdődik!”-kel ma már semmit nem tudsz kifejezni, mert az olvasóid többségének nem mond semmit. Ha pedig mondana is, még rosszabb lenne: elavult vagy, lemaradtál, lerágott csonttal dobálózol, fakult tollal ékeskedsz…

Visszavágsz vele te is?

VIGYÁZZ, melyik mém-vonat fut ki épp az állomásról, úgy, hogy épp felkapaszkodhatsz rá! Húzhatsz-e rá például egy okos growth hack-et, vagy gyors reakciót, amilyenekben az IKEA nagyon ügyes? Ha igen, együtt roboghattok a világhír felé. Ha nem, és olyan mémet viszel ajándékba, ami épp már kornyadozik lefelé, be se csengess vele az ajtón.

Ha nem tudod eldönteni, ütni fog-e a tartalmad, vagy inkább ártana a márkádnak, dumáljunk róla, együtt kitaláljuk!


UPDATE:
OK boomer és generációs marketing témában Berényi Konrád szintén nagyon alapos cikkét olvasd el, fontos szempontokat ad!

Hasonló bejegyzések

Podcast-robbanás: 317 a pályán

Podcast-robbanás: 317 a pályán

Biztos neked is feltűnt a (szakszóval) podcast-robbanás. Hasonlóan szembetűnő zajjal a Tiktok tört be a B2C és B2B (!) kommunikáció terébe, a podcast talán kicsit elnyújtottabb, de stabilabb felfutással lépte át 2021 második felére a mainstream küszöbét. Legnagyobb...

bővebben