fbpx

Öt állítás a tartalmi ökoszisztémáról, és egy kutya

2022.11.22.

tartalmi ökoszisztéma

Ha kiküldesz 1 ütős hírlevelet, 1 gondolati séma 1 perszóna fejében átalakul(hat). Néhány címzett megértett valamit. Ha kiküldesz még egy ütős hírlevelet ugyanebben a témában, ugyanennek a néhány címzettnek a fejében átalakult gondolati séma továbbléphet egy fokot ugyanazon a létrán, a későbbi cselekvés felé. Példa: első hírlevél a közelgő karácsonyról szól, és ajándékötletekről – a második hírlevél a bevásárlás időszerűségére hívhatja fel a figyelmet, „indulj el az ajándékbeszerző körútra”! A harmadik hírlevéllel pöccintsd be a ziccert és tedd oda a CTA-t: csomagoltasd be velünk, amit választottál, mert utolsó pillanatra hagytad, nálunk ettől a gondtól is megszabadulhatsz.

Közösségi médiában ugyanez: egy poszt még nem poszt, de fél évnyi tudatos témaépítés már gondolati váltást, cselekvésbeli módosulást hozhat létre, értsd: vásárolni is fognak nálad a kommunikációd hatására: „nálunk nemcsak ajándékot a szeretteidnek, hanem gondoskodást is kapsz saját magadnak” .

1. A tartalmi ökoszisztéma térben és időben is kiterjed

Térben: kommunikációs felületről kommunikációs felületre, hírlevélről hírlevélre, üzenetről üzenetre lépegetünk a térképen. Időben: amíg mindezt felépítjük, és amíg a közönségünk végigsétál rajta, ez tudatosan tervezett időbeli kiterjedést jelent. Türelemjáték! És persze kőkemény kommunikációs stratégia, erőforrásokkal és mérési pontokkal felépítve.

2. A tartalmi ökoszisztéma nem eladni szeretne: gyönyörködtet, kikapcsol, feltölt, szórakoztat, tájékoztat, összekapcsol másokkal és edukál. Adott témával kapcsolatos attitűdöket formál, és csak egy-egy kitüntetett ponton „lengeti be” a márkát. Egyébként hagyja a közönséget békésen vándorolni a tartalmak között, feltöltődni az üzenetekkel, és kialakítani a kötődést, amire egy CTA már csak I-re a pont.

3. A tartalmi ökoszisztéma tényleg olyan, mint egy erdő: célközönségként te csak sétálgatsz, feltöltöd a tüdődet finom, friss oxigénnel, hagyod a kutyádat vadul ugatva nyargalászni benne, és még a bringások is udvariasak, ez egy ilyen erdő. Megférünk benne mind, és még hozzá is szólhatunk a témához (pl.: „Tudok egy rövidebb utat…!”).

4. A tartalmi ökoszisztéma a kommunikációs stratégia megtestesülése: célközönségek és üzenetek, kommunikációs csatornák és ütemezések, büdzsék és KPI-k határozzák meg, feladata pedig közelebb édesgetni a kasszához a leendő vásárlót, megrendelőt. Anélkül, hogy a kasszáról egy szót is ejtene. (Kivéve, ha kasszákkal kereskedsz. Akkor lehet.:)

5. A tartalmi ökoszisztéma nagyon hatásos marketingeszköz, ha rászánod az időd és energiát a felépítésére: akkor a közönséged is rászánja az időt a befogadásra, és még csak megterhelőnek sem fogja érezni. Sőt, épp ellenkezőleg: hálás lesz a benne talált élményért, információért.

Ha segítségre lenne szükséged az építkezéshez, keress meg és beszélgessünk róla.

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

Mindig is visszatetszőnek tartottam a "humán vagy reál" típusú megkülönböztetést, "kreatív" és "számolós" készségek mesterséges szétválasztását, a határ leegyszerűsítő voltát. Persze a sematikus ábrák nagyon kifejezőek tudnak lenni. Tudjátok, amikor a jobb agyfélteke...

bővebben
1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint „nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van „kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben