fbpx

10 mondat tartalommarketing apropóján

2020.01.22.

tartalommarketing

1. A tartalommarketing ad, nem elad.

A kontent egészében természetesen értékesítést támogat. Egy posztot mégsem úgy hozunk létre, hogy azonnali vásárlást várunk tőle: az értékesítési folyamat legelején még csak beljebb tessékeli a vevőt a témád ajtaján…

2. Valódi kíváncsiság áll mögötte, mert tudnia kell, milyen problémákra válaszol, ki figyel rá a kommunikáció „túlvégén”.

Ha pedig nem tudod, hogy ki áll a kommunikáció „túlvégén”, keresd meg a kommunikációs perszónáidat, és kérdezd ki őket az életükről, a problémáikról, melyekre talán nálad a válasz!

3. A tartalommarketing szervesen illeszkedik a konkrét célokkal rendelkező marketingstratégiába (amit pedig az intelligens üzleti stratégia határoz meg).

Magát a tervezést tehát sosem érdemes kapásból a kontentnél kezdeni, ahogy házépítésnél, muszáj az alapoktól indulni.

4. A kontent akkor is interaktív, ha nem kapunk rá azonnali választ: nem kommunikálunk valamit, pláne nem „kikommunikálunk” valamit, hanem mindig valakiVEL kommunikálunk.

Nyelvtannácis ragozási fifikának tűnik, pedig hozzáállást fejez ki. „Mit kommunikálunk a célcsoportunknak” nem létezik, max. „mit üzenünk a célcsoportunknak”. Ha már kommunikációról van szó, az kétirányú, velük zajlik, még ha nem is látjuk a válaszukat azonnal.

5. Tartalommarketinged minden egyes darabja (poszt, cikk, kép, szöveg, videó, komment, folytasd a sort) pontosan tudja a helyét a kommunikációd egészében, és a saját szerepét, hogy konkrétan milyen gondolati váltást szeretne elérni konkrét perszóna-fejekben.

Tájékoztat?, szórakoztat?, edukál?, bevon?, esetleg a folyamat végén konkrétan értékesít? Ha így tervezed, végigvezetheted a lépéseken, méghozzá a célcsoportod azon tagjait, akiknek valóban szüksége van a termékedre, szolgátlatásodra, hiszen a folyamat erre a kiválasztásra is alkalmas volt.

6. Cselekvésre is ösztönözhet?

Igen, a CTA (call to action) legyen ott, hiszen ahogy vezeted kézen fogva a vásárlásig, még a legártatlanabb infotainment tartalmak is segítenek megtenni egy lépés a befogadónak.

7. Simán ösztönözhet! 🙂

A 6. mondat például gondolkodásra hívott meg, a 7. mondat pedig kizökkentett a száraz felsorolás unalmából! 🙂

8. A tartalommarketing kreatív, mégis strukturált, tervezett folyamat, ezért mindkét „agyféltekét” mozgásban tartja, készségek és kompetenciák széles spektrumát dolgoztatja meg.

A stratégia és az inspiráció kellemes együttműködésben hozza mozgásba (és értékesítésbe) a tartalommarketingedet.

9. Stratégiát hosszú távra érdemes tervezni, mert

a közönségednek udvarolnod kell: randizni hívni, meglepni, megajándékozni, megkérni a kezét, aztán egyszer kimond egy igent, valahol egy végső CTA-ra.

10. Tartalommarketingben rengeteget lehet fejlődni!

Az erre vágyóknak örömmel ajánlom a content design eszköztárát: hatékony kontent készítéséhez profi tervezést ötletektől az inspirált megvalósításig!

Beszélgessük tovább! 🙂

 

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Hogyan írjunk igazán klassz interjút?

Hogyan írjunk igazán klassz interjút?

Hogy hogyan írjunk igazán klassz interjút? Nem is ez az első kérdés, hanem hogy minek írjunk egyáltalán interjút? Tényleg, minek írjunk egyáltalán? (Itt lehet, hogy egy rövidzárlattal be is csukódott a projekt…:) De ha már írunk, miért pont interjút?

bővebben
Content design: tervezz tartalmat szolgáltatásként!

Content design: tervezz tartalmat szolgáltatásként!

Tudtad, hogy az Egyesült Királyság kormányának weboldalát, a GOV.UK “site-birodalmat” content design módszertannal építették föl? Olyannyira, hogy az egész content design koncepciót lazán innen származtatja az ügynökség, aki a 24 miniszteri osztály és 408 egyéb szervezet és köztestület oldalát összefogó rendszer tartalmi felépítését kidolgozta.

bővebben