fbpx

1gondolat: a Benetton-kontent

2021.04.08.

hárman táncolnak

Avagy: a nyitott társadalom a mi (tartalmaink) feladata is?

Spanyolt tanulok Duolingón, mondjuk inkább gyakorlok. Vannak benne kis banális történetkék, leginkább kifejezéseket segítenek tanulni, jellegzetes fordulatokat használnak, ékegyszerű „vonalvezetéssel”. A mai történetben Bruno és Héctor, két idős úr beszélgetett egy dalról, amit együtt hallgattak. Egyikük szereti („me gusta„), másikuk szerint uncsi („muy aburrido„). Amikor Bruno felidézi, hogy első randijukon is ez szólt, hirtelen Héctor is „megszereti”… Csattanóként Bruno felkéri táncolni Héctort, aki boldogan csatlakozik hozzá. Teljesen normális „kontent”, miért kell posztot írni róla?

Volt egy kollégám, aki azért vétózott meg egy stockfotót, amit a blogra illusztrációként használtunk volna, és amin két ember tart valami kütyüt, mert az „egyik kéz túl sötét„. Teljesen normális kéz volt, miért ne szerepelhetne?

Színesbőrű modelleket, és kifejezetten a provokációt szolgáló képi elemeket először a Benetton márka, és a Benetton-kampányairól elhíresült Oliviero Toscani fotós használt a tömegmédiában. Erről olvasd el a Kreatív 2001-es cikkét: Egyesült színek, vagy a szintén a Kreatívban megjelent, 2004-es Színtévesztés c. cikkemet, melyben még „etnikai marketing”-ként aposztrofáltuk a jelenséget, „teljesen normális” helyett. Pedig Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint

nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.

Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van „kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

Olvasd el a többi 1gondolatot is!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Miben segít a content coaching?

Miben segít a content coaching?

Ha vállalkozol és foglalkozol marketinggel, vagy ha kommunikációs szakemberként dolgozol, biztos téged is öntött már nyakon a tartalommarketing. Ötletekkel, inspirációval, és/vagy akár jeges rémülettel: talán fogalmad sincs, hogyan is kell ezt jól csinálni. Content...

bővebben
10 mondat tartalommarketing apropóján

10 mondat tartalommarketing apropóján

1. A tartalommarketing ad, nem elad. A kontent egészében természetesen értékesítést támogat. Egy posztot mégsem úgy hozunk létre, hogy azonnali vásárlást várunk tőle: az értékesítési folyamat legelején még csak beljebb tessékeli a vevőt a témád ajtaján... 2. Valódi...

bővebben
“Service design” – egy misztikus utazás a 2.0 felé

“Service design” – egy misztikus utazás a 2.0 felé

Érdekel mi rejtőzik a “service design” hatalmasra dagadó buzzword-je mögött mint valódi érték? Kíváncsi vagy, hogyan fordul célegyenesbe egy szolgáltatás (itt és most pont a content coaching) megtervezése? Elolvasnád, hogyan küzd és mivel gazdagodik egy kezdő...

bővebben