fbpx

1gondolat: a Benetton-kontent

2021.04.08.

hárman táncolnak

Avagy: a nyitott társadalom a mi (tartalmaink) feladata is?

Spanyolt tanulok Duolingón, mondjuk inkább gyakorlok. Vannak benne kis banális történetkék, leginkább kifejezéseket segítenek tanulni, jellegzetes fordulatokat használnak, ékegyszerű „vonalvezetéssel”. A mai történetben Bruno és Héctor, két idős úr beszélgetett egy dalról, amit együtt hallgattak. Egyikük szereti („me gusta„), másikuk szerint uncsi („muy aburrido„). Amikor Bruno felidézi, hogy első randijukon is ez szólt, hirtelen Héctor is „megszereti”… Csattanóként Bruno felkéri táncolni Héctort, aki boldogan csatlakozik hozzá. Teljesen normális „kontent”, miért kell posztot írni róla?

Volt egy kollégám, aki azért vétózott meg egy stockfotót, amit a blogra illusztrációként használtunk volna, és amin két ember tart valami kütyüt, mert az „egyik kéz túl sötét„. Teljesen normális kéz volt, miért ne szerepelhetne?

Színesbőrű modelleket, és kifejezetten a provokációt szolgáló képi elemeket először a Benetton márka, és a Benetton-kampányairól elhíresült Oliviero Toscani fotós használt a tömegmédiában. Erről olvasd el a Kreatív 2001-es cikkét: Egyesült színek, vagy a szintén a Kreatívban megjelent, 2004-es Színtévesztés c. cikkemet, melyben még „etnikai marketing”-ként aposztrofáltuk a jelenséget, „teljesen normális” helyett. Pedig Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint

nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.

Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van „kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

Olvasd el a többi 1gondolatot is!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Content design: tervezz tartalmat szolgáltatásként!

Content design: tervezz tartalmat szolgáltatásként!

Tudtad, hogy az Egyesült Királyság kormányának weboldalát, a GOV.UK “site-birodalmat” content design módszertannal építették föl? Olyannyira, hogy az egész content design koncepciót lazán innen származtatja az ügynökség, aki a 24 miniszteri osztály és 408 egyéb szervezet és köztestület oldalát összefogó rendszer tartalmi felépítését kidolgozta.

bővebben
Content design – térkép tartalommarketinghez

Content design – térkép tartalommarketinghez

Egy néhány évvel ezelőtti konferencián huncut mosollyal intézett kérdést az előadó közönségéhez: vajon miért veri magát minden tech-óriás a "next big thing" bejelentésre? Miért nem mondja már végre valaki azt, hogy itt a "last big thing"? A tökéletes, a végső...

bővebben