fbpx

7 lépés a suszter cipőjében: így kontentezik a kontentes

2023.10.04.

őszi séta zöld bakancsban

Szerintem nagyon hasonló cipőben járunk… Bevallom, ugyanazokkal a gondokkal küzdök, amikkel te is. Nehéz a következetes, hosszú távú tartalomkészítésbe folyamatos energiát tenni. Igen, nehéz mindig jó témát kitalálni, nehéz mindig jól megírni adott témát. Bizony, nehéz a tartalomkészítésen belül a „nem-szeretem” részfeladatokat is rendszeresen elvégezni. Nehéz szembenézni azzal, hogy a kontentes kontentje sem tökéletes. Mert nem az.

Viszont (remélem már számítottál erre!:) vannak tippek-trükkök, melyeket a saját tartalomkészítői folyamatomból el tudok neked hozni. és amelyekkel időnként sikerrel birkózom. Mivel nekem is erőt / hatékonyságot / örömet adnak, ezért nagyon hasznosnak találom őket, most összeszedtem röviden számodra is.

7 egyszerű tipp az örömteli kontent-fejlesztéshez

  1. Rendszeres időközönként visszatérek az alapokhoz. Ha ránézek újra a perszónákra, fázisaikra, problémáikra, hirtelen tele leszek új ötletekkel. Egyszer már végigvittem a tervezést, de finomhangolni, pontosítani, vagy csak végiglapozni a korábbi gondolatokat: mindig új inspiráció!
  2. Ökoszisztémában gondolkozom, ezért megengedőbb vagyok az egyenetlenségekkel szemben is. Ha például hosszú ideje nem ment ki kontent, és azt gondolnám, hogy most valami hatalmassal kell kirukkolni – tudom, ez nem így van. A teljes rendszerbe vetem a bizalmat, nem egy-egy posztba.
  3. Időnként kommunikálhatok teljesen spontán is. Amíg működik bennem a „kontentfej”, azaz a tartalom-szolgáltatásomra IS gondolok az ügyfeleimmel való munka során, a fejemben élnek az alapelvek, egy-egy ötletszerű megnyilvánulás jót tesz a tartalmi flow-nak.
  4. Kezdd a képpel! Néha megvan egy poszt ötlete, és onnan indulok, hogy keresek a témához egy jó fotót, vagy Canvázgatok egy kicsit, és közben fogalmazódik szépen a kontent szövege is.
  5. Beszélgess kötetlenül szakmai haverokkal! Ha vannak rendszeres kommunikációra elérhető közeli ismerősök, akik veled hasonló területen dolgoznak, olyan dolgok is szóba fognak jönni köztetek, olyan nézőpontokat is kapsz korábbi gondolatokhoz, amire nem is számítottál, amikor belementetek a csit-csetbe!
  6. Nagyon figyelj az ügyfeledre. Meglévő, jelenlegi ügyfeled valójában folyamatosan a következő ügyfeleid kérdéseivel bombáz, csak kicsit másképp. Fogalmazz meg válaszokat neki saját kommunikációs felületeiden is, és tedd ki a tágabb közönséged elé! (Hogy mekkora a közönséged? Erről itt írtam nemrég.)
  7. Olvass sok pályatársat, fogyassz sok célcsoportodnak releváns egyéb kontentet is! Ezt természetesen nem azért, hogy ötleteket másolj, hiszen sosem fog senki olyan hitelesen kommunikálni rólad, ahogy te tudsz. Azért olvass, hogy tudd, mihez képest alkotsz egyedit! 🙂

A kontent valójában egy életmód: úgy figyelsz, úgy kommunikálsz, úgy fogadsz be és áramoltatsz magadon keresztül információt, hogy tudod, egy tartalmi ökoszisztémát építesz terméked / szolgáltatásod körül. Belesétál a pók hálójába az eleség (tartalmaid értő, meggyőzött közönsége vevőddé válik szépen), ha jó helyen, jó időben építkezel! 🙂

Beszélgessünk erről, és tegyük rendszerbe a kontent-folyamataidat? Egyeztessünk időpontot!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Stratégia: mumus vagy barát?

Stratégia: mumus vagy barát?

A vállalkozói tudatosság széles skála. Egyik végére képzeljük a szuper-tervezett, 5 évre előre néző (és látó), havi táblázatokra lebontott, percnyi Trello--feladatokra tagolt működést, ahol minden vezető és munkatárs tűpontos célra tartással halad előre a közös úton,...

bővebben
„Az a nagy truváj, hogy később is csináljam”

„Az a nagy truváj, hogy később is csináljam”

Mostanra lassan negyed éve csücsülünk otthon, és bőven van mit megosztani. Ezúttal művészeket, alkotókat, a kreativitással valamilyen speciális módon kapcsolódó embereket faggattam. Lesz itt bőven elgondolkodni-, sőt, vitatkoznivaló is…
Olvasás közben pedig hallgasd az ő zenéiket, amiket már a karantén alatt publikáltak!

bővebben