fbpx

A kontent-kiégés dinamikája

elfáradt sofőr

Ha már elindultunk a tartalommarketing és művészet analógiájának sétányán, nézzük meg, milyen rokonságot találunk még a két műfaj között. Például a művészek is gyakran rettentő érzelmi hullámzáson mennek át, elég csak a legnagyobbak közül a már idézett Hemingway, Csáth Géza vagy a tragikus sorsú költők példáját nézni. Szerencsére professzionálisan író-alkotó emberekként kevesebb emóció megy bele a melóba, de a túlpörgés-kiégés ciklikussága a kontentes a szakmában, vagy vállalkozóként is pont olyan valós veszély, mint a klasszik alkotó szakmákban. (Főleg covid idején, amiről önálló elnevezést kapott a bezártság és a fokozott stressz okozta burnout, miszerint covid-kiégés, bár az is pont olyan pocsék, és hasonló terápiát igényel, mint a “sima”.)

De mi van akkor, ha a kontent “ég ki”?

Én magam funkcionálok (marketingesként szépen kezelgetem a kampányokat, vagy vállalkozóként futtatom rendben a bizniszt), csak tartalmat nem bírok gyártani… Szerintem sokan ismeritek a jelenséget, főleg sok év céges blogolás, hosszas és rendszeres megnyilatkozás után. Egyszer csak úgy érzed, hogy már mindent megírtál, ami a témádról elmondható volt, mindent megmutattál, ami a szakmádról érdekes volt. Nyilván nem, hiszen a minden túlontúl tág kategória ahhoz, hogy kimaxoljuk… Ráadásul sok új fogyasztónk / olvasónk lehet, aki a korábbi témákat nem ismeri. Vagy akár az is előfordulhat, hogy nem ismerjük elég mélyen a kérdéseket, amik a kommunikációs perszónáink fejében zakatolnak! Sőt, mi magunk is találhatunk újabb részterületeket, amiket korábban nem ismertünk, új megbízókat, új eseteket, új inspirációt, és ez mind kontent. Lássunk akkor néhány konkrét tippet, mit tehetünk, ha úgy érezzük, végleg vége minden tartalomötletnek!

Tartalommarketinges tippek kontent-kiégés ellen

  • Olvass vissza! Korábbi témáid újra feldolgozva nagyot üthetnek, mai tapasztalattal, új technológiával feldolgozva akár, vagy máshogy tagolva, friss példákkal turbózva!
  • Kérdezz többet! Talán online kevesebb a small talk, a csevegés, de ha picit smúzolsz az ügyfeleiddel, partnereiddel, előbb-utóbb megint feldobja magát néhány tuti téma.
  • Tervezz újra! Készítettél valaha kontent stratégiát? Vagy most csinálod az elsőt? Ott fog kiugrani a lényegi nyúl a lényegi bokorból…
  • Beszélgess egy tartalomdesignerrel! Kézenfekvő ötlet, nemdebár? 🙂
  • Pihend ki magad! Mert ha véletlenül nemcsak a kontent-folyamod, hanem a saját aksid is lemerült, mindkettőtöknek jót tesz majd az újratöltődés.
  • Kattingass kedvenceket! Megfogadtam az “olvass vissza” tanácsot (GOTO10), és találtam egy tuti tippet: a követendő példákat!
  • Inspirálódnál? Erről is írtam korábban, de előfordul, hogy egyszerűen magától dobolni kezd belülről a megnyilvánulni-vágyás, hát az nagy öröm, az mindig jó tartalmat szül! 🙂

Ne aggódj, ha kiégtél nem ez az utolsó alkalom! 🙂 Ez azért jó hír, mert akárhányszor is pilledt el a tartalommarketing megint összeáll majd az energia, és megint halad majd annyit a szekér >> hogy talán újra eljön a lefáradás. Legközelebb sokkal hamarabb észreveszed, és gyorsabban megtalálod a kiutat! Vagy, ami talán még jobb ötlet: már nem aggódsz amiatt, hogy esetleg nem max. tempón pörgeted: fontos a fenntartható, folyamatos kontent, de fontosabb vagy te magad, fontosabb a biznisz alaptevékenysége, aztán jöhet minden más. Például egy új munkatárs, aki tartalommarketingben (is) profi, és részben tehermentesít téged, amitől akár megint új lendületet kaphatsz írásra / forgatásra / beszélgetésre.

Ugye, hogy nem is olyan nagy ördöngösség, és már vidáman gurul is tovább a kontent-busz? 😉

Hasonló bejegyzések

Az inspiráció ördögi köre – 6 jó, és 6 rossz tipp!

Az inspiráció ördögi köre – 6 jó, és 6 rossz tipp!

Honnan jön az írás? Inspirációból.* Honnan jön az inspiráció? Írásból. *És persze rengeteg tudásból, tapasztalatból, kemény információból, kulcsszó-elemzésből, kutatásból, szakértőktől, “az utcán hever”, stb… De az inspiráció olyan belső forrás, amitől tök más lesz...

bővebben
Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Három szempontból is érdekes hír, hogy új definíciót fogadott el a nemzetközi pr-szövetség (írja a Kreatív). Egyrészt úgy tűnik, még mindig mintha valami babonás tisztelet övezné a definíciókat. Mintha nem az lenne a definíció, amit a Google elsőként elénk tol, hanem...

bővebben
A sztori: “így lettem content coach” miniszöveg

A sztori: “így lettem content coach” miniszöveg

Mert sztori mindig kell. Nekem úgy kezdődött, hogy amióta az eszemet tudom, írok. Ez sablonos, nagyjából mindenkinek így kezdődött. Akkor bedobom gyerekkorom kék-fehér laminált pozdorja íróasztalát, amin a kidugott nyelvű rajzolásból lassan grafitceruzás betűk lettek....

bővebben