fbpx

Öt állítás a tartalmi ökoszisztémáról, és egy kutya

2022.11.22.

tartalmi ökoszisztéma

Ha kiküldesz 1 ütős hírlevelet, 1 gondolati séma 1 perszóna fejében átalakul(hat). Néhány címzett megértett valamit. Ha kiküldesz még egy ütős hírlevelet ugyanebben a témában, ugyanennek a néhány címzettnek a fejében átalakult gondolati séma továbbléphet egy fokot ugyanazon a létrán, a későbbi cselekvés felé. Példa: első hírlevél a közelgő karácsonyról szól, és ajándékötletekről – a második hírlevél a bevásárlás időszerűségére hívhatja fel a figyelmet, „indulj el az ajándékbeszerző körútra”! A harmadik hírlevéllel pöccintsd be a ziccert és tedd oda a CTA-t: csomagoltasd be velünk, amit választottál, mert utolsó pillanatra hagytad, nálunk ettől a gondtól is megszabadulhatsz.

Közösségi médiában ugyanez: egy poszt még nem poszt, de fél évnyi tudatos témaépítés már gondolati váltást, cselekvésbeli módosulást hozhat létre, értsd: vásárolni is fognak nálad a kommunikációd hatására: „nálunk nemcsak ajándékot a szeretteidnek, hanem gondoskodást is kapsz saját magadnak” .

1. A tartalmi ökoszisztéma térben és időben is kiterjed

Térben: kommunikációs felületről kommunikációs felületre, hírlevélről hírlevélre, üzenetről üzenetre lépegetünk a térképen. Időben: amíg mindezt felépítjük, és amíg a közönségünk végigsétál rajta, ez tudatosan tervezett időbeli kiterjedést jelent. Türelemjáték! És persze kőkemény kommunikációs stratégia, erőforrásokkal és mérési pontokkal felépítve.

2. A tartalmi ökoszisztéma nem eladni szeretne: gyönyörködtet, kikapcsol, feltölt, szórakoztat, tájékoztat, összekapcsol másokkal és edukál. Adott témával kapcsolatos attitűdöket formál, és csak egy-egy kitüntetett ponton „lengeti be” a márkát. Egyébként hagyja a közönséget békésen vándorolni a tartalmak között, feltöltődni az üzenetekkel, és kialakítani a kötődést, amire egy CTA már csak I-re a pont.

3. A tartalmi ökoszisztéma tényleg olyan, mint egy erdő: célközönségként te csak sétálgatsz, feltöltöd a tüdődet finom, friss oxigénnel, hagyod a kutyádat vadul ugatva nyargalászni benne, és még a bringások is udvariasak, ez egy ilyen erdő. Megférünk benne mind, és még hozzá is szólhatunk a témához (pl.: „Tudok egy rövidebb utat…!”).

4. A tartalmi ökoszisztéma a kommunikációs stratégia megtestesülése: célközönségek és üzenetek, kommunikációs csatornák és ütemezések, büdzsék és KPI-k határozzák meg, feladata pedig közelebb édesgetni a kasszához a leendő vásárlót, megrendelőt. Anélkül, hogy a kasszáról egy szót is ejtene. (Kivéve, ha kasszákkal kereskedsz. Akkor lehet.:)

5. A tartalmi ökoszisztéma nagyon hatásos marketingeszköz, ha rászánod az időd és energiát a felépítésére: akkor a közönséged is rászánja az időt a befogadásra, és még csak megterhelőnek sem fogja érezni. Sőt, épp ellenkezőleg: hálás lesz a benne talált élményért, információért.

Ha segítségre lenne szükséged az építkezéshez, keress meg és beszélgessünk róla.

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Példaképek… Példaképek??

Példaképek… Példaképek??

„Mindig légy önmagad, fejezd ki magad, higgy magadban. Ne keress sikeres példaképet, akit leutánozhatsz.” (Bruce Lee) Az inspiráció ördögi körében is volt szó a “példaképekről”. Bocs, de képtelen vagyok idézőjelek nélkül használni a szót, mert hülyeségnek tartom. A te...

bővebben
Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Három szempontból is érdekes hír, hogy új definíciót fogadott el a nemzetközi pr-szövetség (írja a Kreatív). Egyrészt úgy tűnik, még mindig mintha valami babonás tisztelet övezné a definíciókat. Mintha nem az lenne a definíció, amit a Google elsőként elénk tol, hanem...

bővebben
Az inspiráció ördögi köre – 6 jó, és 6 rossz tipp!

Az inspiráció ördögi köre – 6 jó, és 6 rossz tipp!

Honnan jön az írás? Inspirációból.* Honnan jön az inspiráció? Írásból. *És persze rengeteg tudásból, tapasztalatból, kemény információból, kulcsszó-elemzésből, kutatásból, szakértőktől, “az utcán hever”, stb… De az inspiráció olyan belső forrás, amitől tök más lesz...

bővebben