fbpx

7 lépés a suszter cipőjében: így kontentezik a kontentes

2023.10.04.

őszi séta zöld bakancsban

Szerintem nagyon hasonló cipőben járunk… Bevallom, ugyanazokkal a gondokkal küzdök, amikkel te is. Nehéz a következetes, hosszú távú tartalomkészítésbe folyamatos energiát tenni. Igen, nehéz mindig jó témát kitalálni, nehéz mindig jól megírni adott témát. Bizony, nehéz a tartalomkészítésen belül a „nem-szeretem” részfeladatokat is rendszeresen elvégezni. Nehéz szembenézni azzal, hogy a kontentes kontentje sem tökéletes. Mert nem az.

Viszont (remélem már számítottál erre!:) vannak tippek-trükkök, melyeket a saját tartalomkészítői folyamatomból el tudok neked hozni. és amelyekkel időnként sikerrel birkózom. Mivel nekem is erőt / hatékonyságot / örömet adnak, ezért nagyon hasznosnak találom őket, most összeszedtem röviden számodra is.

7 egyszerű tipp az örömteli kontent-fejlesztéshez

  1. Rendszeres időközönként visszatérek az alapokhoz. Ha ránézek újra a perszónákra, fázisaikra, problémáikra, hirtelen tele leszek új ötletekkel. Egyszer már végigvittem a tervezést, de finomhangolni, pontosítani, vagy csak végiglapozni a korábbi gondolatokat: mindig új inspiráció!
  2. Ökoszisztémában gondolkozom, ezért megengedőbb vagyok az egyenetlenségekkel szemben is. Ha például hosszú ideje nem ment ki kontent, és azt gondolnám, hogy most valami hatalmassal kell kirukkolni – tudom, ez nem így van. A teljes rendszerbe vetem a bizalmat, nem egy-egy posztba.
  3. Időnként kommunikálhatok teljesen spontán is. Amíg működik bennem a „kontentfej”, azaz a tartalom-szolgáltatásomra IS gondolok az ügyfeleimmel való munka során, a fejemben élnek az alapelvek, egy-egy ötletszerű megnyilvánulás jót tesz a tartalmi flow-nak.
  4. Kezdd a képpel! Néha megvan egy poszt ötlete, és onnan indulok, hogy keresek a témához egy jó fotót, vagy Canvázgatok egy kicsit, és közben fogalmazódik szépen a kontent szövege is.
  5. Beszélgess kötetlenül szakmai haverokkal! Ha vannak rendszeres kommunikációra elérhető közeli ismerősök, akik veled hasonló területen dolgoznak, olyan dolgok is szóba fognak jönni köztetek, olyan nézőpontokat is kapsz korábbi gondolatokhoz, amire nem is számítottál, amikor belementetek a csit-csetbe!
  6. Nagyon figyelj az ügyfeledre. Meglévő, jelenlegi ügyfeled valójában folyamatosan a következő ügyfeleid kérdéseivel bombáz, csak kicsit másképp. Fogalmazz meg válaszokat neki saját kommunikációs felületeiden is, és tedd ki a tágabb közönséged elé! (Hogy mekkora a közönséged? Erről itt írtam nemrég.)
  7. Olvass sok pályatársat, fogyassz sok célcsoportodnak releváns egyéb kontentet is! Ezt természetesen nem azért, hogy ötleteket másolj, hiszen sosem fog senki olyan hitelesen kommunikálni rólad, ahogy te tudsz. Azért olvass, hogy tudd, mihez képest alkotsz egyedit! 🙂

A kontent valójában egy életmód: úgy figyelsz, úgy kommunikálsz, úgy fogadsz be és áramoltatsz magadon keresztül információt, hogy tudod, egy tartalmi ökoszisztémát építesz terméked / szolgáltatásod körül. Belesétál a pók hálójába az eleség (tartalmaid értő, meggyőzött közönsége vevőddé válik szépen), ha jó helyen, jó időben építkezel! 🙂

Beszélgessünk erről, és tegyük rendszerbe a kontent-folyamataidat? Egyeztessünk időpontot!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Karácsony: ünnep? Ünnep?

Karácsony: ünnep? Ünnep?

Veled is előfordul, hogy érzelmeid áradását legszívesebben betűméretbe öntenéd? ANNYIRA haragszol valakire, hogy megszólításakor az egész nevét kapitális nagybetűkkel írod...? Esetleg Úgy Meghatódsz Egy Hírtől, Hogy Megélésed Minden Egyes Atomját Külön Hangsúlyoznád?...

bővebben
Most az ‘OK Boomer’ – de holnap is OK?

Most az ‘OK Boomer’ – de holnap is OK?

Tegnap két 15 évessel beszélgetve merült fel a klímakrízis kérdése. Egyikük szerint hülyeség (más szót használt, de itt nem törekszem stílushűségre). Másikuk szerint viszont az egyikük a komplett hülyeség, és ő maga abszolút érzi a fenyegetettséget, sőt, a saját,...

bővebben
Videó kedvenc tartalomtípusomról, a Számlázz.hu Akadémián

Videó kedvenc tartalomtípusomról, a Számlázz.hu Akadémián

A Számlázz.hu tartalommarketingeseként egyik legizgalmasabb és "legkitartóbb" projektem a márka YouTube-csatornájának felépítése volt. Nemcsak azért lett hatalmas kedvenc, mert ezzel kezdtünk B2B Award-okat nyerni, hanem azért is, mert nulláról felépíteni egy szakmai...

bővebben