fbpx

Most az ‘OK Boomer’ – de holnap is OK?

2019.11.25.

Tegnap két 15 évessel beszélgetve merült fel a klímakrízis kérdése. Egyikük szerint hülyeség (más szót használt, de itt nem törekszem stílushűségre). Másikuk szerint viszont az egyikük a komplett hülyeség, és ő maga abszolút érzi a fenyegetettséget, sőt, a saját, jelenkori felelősségét is. Ikrek, tehát kísértetiesen hasonló környezetben szocializálódnak, itt mégis mást képviseltek.

Amikor trollkodni kell, akkor bezzeg együtt vannak. Amúgy ezekben a helyzetekben boldogan tartok velük én is, mert trollkodni sokkal jobb móka, mint komolykodni. Ebben a beszélgetésben a felelősségteljes véleménnyel értettem egyet: minden ma élő felnőtt és gyerek kiemelt figyelemmel kell legyen a globális parára. Nem félni, nem is megijedni, de tudatos felelősséget vállalni, a mindennapi működésünk szintjén is.

OK boomer – vágott vissza az új-zélandi képviselő

Ugyanígy, a frissen világkarriert futó „OK boomer” mém (hátteréről itt az alapos Index-cikk) is sokkal inkább jóízű kuncogást vált ki belőlem, mint együttérzést a szegény, tisztességben megőszült 60-asokkal.

Ez a poszt mégsem a generációk közti felelősség-pingpongról szól, hanem arról, hogy mitől válik mémmé egy ilyen (zseniális) duma. És vajon meddig érdemes használni a tartalommarketingben, ha már mémmé vált?

A netes mém legtöbbször akkor sikeres, ha vicces vagy undorító, van benne szex, politika vagy káröröm. Még jobb, ha a mémmel gyorsan lehet reagálni egy aktuális eseményre” – magyarázta anno Karafiáth Balázs,

és ezeket a mémeket a „bikucsunáj”-tól kezdve a „YOLO”-n át a „same in English”-ig mind ismerjük. Csak az nem mindig nyilvánvaló, hogy mikor, és meddig érdemes felszállni a mém-vonatra.

Ezzel a cikkel természetesen magam is felkapaszkodtam az „OK, boomer”-sinkanzenre. De lehet, hogy néhány nap múlva már nem lenne érdemes szórakozni vele. „Polgár Jenő”-vel, „tolmácsot kérek”-kel, „Apa, kezdődik!”-kel ma már semmit nem tudsz kifejezni, mert az olvasóid többségének nem mond semmit. Ha pedig mondana is, még rosszabb lenne: elavult vagy, lemaradtál, lerágott csonttal dobálózol, fakult tollal ékeskedsz…

Visszavágsz vele te is?

VIGYÁZZ, melyik mém-vonat fut ki épp az állomásról, úgy, hogy épp felkapaszkodhatsz rá! Húzhatsz-e rá például egy okos growth hack-et, vagy gyors reakciót, amilyenekben az IKEA nagyon ügyes? Ha igen, együtt roboghattok a világhír felé. Ha nem, és olyan mémet viszel ajándékba, ami épp már kornyadozik lefelé, be se csengess vele az ajtón.

Ha nem tudod eldönteni, ütni fog-e a tartalmad, vagy inkább ártana a márkádnak, dumáljunk róla, együtt kitaláljuk!


UPDATE:
OK boomer és generációs marketing témában Berényi Konrád szintén nagyon alapos cikkét olvasd el, fontos szempontokat ad!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Content design: nyári pakk

Content design: nyári pakk

Figyelted, hogy idén kicsit korábban, már június közepén elindult a kollektív lelazulás? Kemény időszak áll mögöttünk, a pandémia második évét taposva, a válság hírnökeit hallgatva, hosszas bezártság után végre megint utazásokat tervezve, vagy már akár össze is...

bővebben
1gondolat: ugorj bele – ha már meleged van!

1gondolat: ugorj bele – ha már meleged van!

Változás! Elszánás, tervezés, cselekvés. Ebben a melegben sokkal könnyebb arra motivációt gyűjteni, hogy beleugorjunk egy hatalmas medence hideg vízbe, tóba, folyóba, tengerbe, mint hogy tartalommarketing tervezésébe fogjunk.

bővebben
Négybetűs szótól a végtelenített kifejezésig

Négybetűs szótól a végtelenített kifejezésig

Márkák, magánszemélyek, multik, médiavállalatok sorban állnak ki a frissen elfogadott, pedofilellenes törvénycsomag ellen, "amelyben az előterjesztő kormánypárti képviselők tudatosan összemosták a nemi identitást a pedofíliával, méghozzá a gyermekek védelmére...

bővebben